Visie en Identiteit

Don Bosco is een katholieke basisschool gevestigd in de wijk Crabbehof. Onze school is een gezellige, warme en veilige buurtschool met een duidelijke belofte.

Wij beloven onze leerlingen dat zij meer krijgen dan een school!

Wij beloven dat onze school een veilige plek is waar ieder kind zich welkom en graag gezien voelt. Binnen de groep hebben we altijd aandacht voor jou. Wat je achtergrond ook is of wie jij ook bent.

We zorgen voor een glimlach op jouw gezicht, maar hebben ook oog voor je als het even niet zo lekker gaat. Want natuurlijk weten we dat er meer is dan leren. Daarom helpen we jou en sta je er nooit alleen voor. Samen zorgen we voor elkaars groei, gezondheid en veiligheid. Met jou én je ouders. Op onze school weet jij waar je aan toe bent. En je krijgt de kans te onderzoeken wat jou gelukkig maakt. De ruimte om ergens in uit te blinken. Op jouw tempo. Zo ga je elke dag met veel plezier naar school en met een flinke dosis zelfvertrouwen weer naar huis. Talentvol de toekomst in.

Daarnaast staan wij uiteraard voor goed onderwijs waarbij kinderen groeien vol zelfvertrouwen. Dit doen wij door uw kind echt te zien. Te kijken wat uw kind nodig heeft en voldoende aandacht te geven ongeacht niveau, achtergrond of groepsgrootte.

De uitspraak “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan” geven we onze leerlingen elke dag mee. We laten hen uitblinken en eigen verwachtingen overtreffen.

Don Bosco is katholieke school en draagt dit op verschillende wijzen uit. De school staat echter open voor iedereen die zich kan vinden in onze leerling beloftes.